Przejdź do głównej zawartości

Archanioł Rafael

Działająca siła: poświecenie, koncentracja, uzdrowienie, ufność, lecząca miłość, błogosławieństwo 
Symbol: laska Eskulapa + biała róża
Planeta (energia): Merkury
Dzień: czwartek
Metal: rtęć
Zapachy: drzewo herbaciane, eukaliptus, mięta, tymianek
Kolor promienia: szmaragdowozielone 

Rafael jest określany jako Nadzorca Wieczoru Wiatrów, Stróż Drzewa Życia w Ogrodzie Edenu, Anioł Opatrzności, Pilnujący Wszelkiej Ludzkości. Jego imię znaczy: "Boży Uzdrowiciel" lub "Bóg Uzdrawia". Jest zwierzchnikiem chóru Cnót.

Głównym zadaniem tego anioła jest nauczenie człowieka sztuki leczenia, poznawanie wiedzy medycznej, zielarstwa. Możemy prosić tego anioła o uzdrowienie siebie, rodziny, przyjaciół, ale także Ziemi i ludzi żyjących na niej.

Jako jeden z siedmiu Archaniołów może przebywać bezpośrednio przed obliczem Bożym. Zwany jest Księciem Zielonego Promienia, ma związek z naturą i przyrodą. Posiada moc budzenia w ludziach radosnej siły, energiczności, chęci do działania. Archanioł Rafael ma za zadanie usuwać choroby i dolegliwości – zarówno ciała, jak i ludzkiej duszy. Rafael potrafi przyspieszyć regenerację organizmu, a także odbudowę ciała duchowego – czakr i aury, stanowiących energetyczne struktury ludzkiej istoty. Pomaga nieść pomoc uzdrowicielom, a także potrafi leczyć ból nie tylko fizyczny, ale i duchowy – jak tęsknota czy cierpienie po rozstaniu.

Rafael jest duchowym źródłem wszystkich kuracji i jako posłaniec Bożej opatrzności przynosi uzdrowienie wszystkim, którzy szukają uleczenia duszy i ciała. Rafael pomaga nam uzdrowić nasze ciała, umysły i serca. 

Pomaga nam osiągnąć zdrowie i jedność. Ofiarowuje ulgę wszystkim, którzy cierpią i potrzebują uzdrowienia, a kiedykolwiek może - łagodzi ból. Kiedy otwieramy nasze serca na uzdrowienie, Rafael prowadzi nas do uzdrowicieli, terapeutów i doradców, którzy są dla nas najbardziej odpowiedni. Rozbudza w nas wzięcie odpowiedzialności za własne zdrowie.  Uruchamia naszego wewnętrznego uzdrowiciela, który najlepiej wie, co jest najlepsze dla naszego zdrowia i witalności.

Rafael może pomagać nam dostrzec uzdrawiające lekcje w chorobie i zrozumieć, jakim cierpieniem można czegoś się o sobie nauczyć. Kiedy wybieramy zdrową ścieżkę, jego duch prowadzi nas do osiągnięcia maksymalnego zdrowie.

W Piśmie Świętym występuje pod postacią człowieka – opiekuna, chroniącego Tobiasza przed złymi duchami, demonami. Uzdrawia także ojca Tobiasza, a podczas licznych podróży chroni swojego towarzysza przed niebezpieczeństwem. Dotarłszy z Tobiaszem do Persji, nakłania zadłużonego krewnego rodziny Tobiasza, by ten oddał należne pieniądze. Dodatkowo przekonuje mężczyznę, by oddał Tobiaszowi swoją córkę Sarę za żonę. Samą Sarę Rafael uzdrawia z działania demonów. Dopiero po końcu wędrówki ujawnia się jako anioł.

W interpretacjach wschodnich, atrybutami Rafaela są globus i berło, ubrany w białą, nieskazitelną tunikę. W zachodnich przekazach i ikonografii Archanioł Rafael trzyma krzyż i laskę, czasem zaś misę i rybę. Jest wzorem typowego Anioła Stróża, odpowiada na prośby o uzdrowienie duszy i pomoc w trwaniu w wierze. Jego moc uzdrawiania jest szczególnie silna wśród natury, przyrody.  

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Modlitwa o pieniądze, pracę, finanse

Modlitwa do Księcia Anioła Południa (pieniądze) Książę Aniele Południa, proszę prowadź mnie swoją mądrością, abym osiągnęła doskonałość w materii. Naucz mnie prawidłowo gospodarować pieniędzmi, aby zawsze otaczała mnie obfitość wszelkiego dobra. Pomóż mi uziemić moją energię tak, abym każdego dnia zarabiała satysfakcjonujące mnie ilości pieniędzy. Proszę Cię,  Książe Aniele Południa, pobłogosław mnie, abym zrealizowała wszystkie swoje marzenia o … Książę Aniele Południa, prowadź mnie proszę do finansowej niezależności. Pomóż mi, proszę, zarabiać takie ilości pieniędzy, abym mogła sama o sobie stanowić, sama decydować o jakości swojego życia i o swojej pracy. Pobłogosław mnie swobodą dokonywania wyboru i pracą w takim zawodzie, która będzie dawać mi satysfakcję. Naucz mnie proszę tego, co jest dla mnie dobre i jakie powinny być granice mojej wolności, dla dobra mojego rozwoju. Amen                                                      *** Modlitwa do Anioła Poyela 

Modlitwy do Archanioła Haniela o miłość

Modlitwa o utrzymanie daru wzajemnej miłości Łagodny, przenajświętszy Archaniele Hanielu, Któremu Pan Zastępów powierzył wszystko, Co przyjemne w życiu człowieka. Kiedy odwiedzasz ziemię Napełniasz ją bogactwem i pięknem. Zwracam się dziś do Ciebie. Przynieś mi miłość, radość i harmonię. Naucz mnie czytać w ludzkich sercach, Abym odnalazła miłość prawdziwą i szczerą I umiała rozpoznać prawdziwe uczucie, Odróżniając je od chwilowego zauroczenia. Pomóż mi utrzymać związek, w którym jestem, Jeśli jest on dobry dla mnie i dla partnera. Przynieś mi proszę, odwzajemnione uczucie Do wspaniałego człowieka, z którym razem Będziemy szczęśliwie iść przez życie I nawzajem dawać sobie najpiękniejsze doznania. Niech nasze wspólne przebywanie ze sobą Daje nam radość, rozkosz i odprężenie, Niech związek nasz będzie dla nas Oparciem, ukojeniem i inspiracją do życia. Niech nasza wzajemna miłość Będzie dla nas źródłem Mocy, siły i natchnienia. Spraw

Modlitwa do Archanioła Uriela

Archaniele nasz – Urielu – co w purpurę tyś odziany – rubinowe światło Twoje – dziś otwiera ludziom bramy. Tam gdzie pokój z ciszą mieszka – tam gdzie łaska czuwa Pana – żywym deszczem nas obmywasz – i nadzieję niesiesz dla nas. Ogień źródła niesiesz sobą – byśmy w pokój uwierzyli – i spokojem duszy z ducha – twym narzędziem w ręku byli. Ty nam dajesz wiarę w siebie – byśmy wszystko uwolnili – tajemnicą mocy Ojca – pokój w życiu swym tworzyli. Ty odradzasz w nas nadzieję – Ty nadzieją karmisz nas – i rozpędzasz ciemne chmury – by harmonii nastał czas. Jesteś żywym ogniem Ojca – co rozpala ogień w nas – byśmy chcieli i umieli – bogu służyć w każdy czas. Tam gdzie chaos i zwątpienie – rodzić ciszę, ciszą trwać – i powierzyć woli Ojca – wszystko co nie służy nam. Uważnością nas otwierasz – na bliźniego swego dziś – uczysz patrzeć boskim sercem – na spotkania z bliźnim swym. Ty Urielu nasz kochany – w naszych sercach pokój tkasz – wnosisz w każdą ludzką przeszłość